Aromamarketing, neutralizacja zapachów

By | 20 czerwca 2012

Miejsca z perfumami to idealne miejsce na wykorzystanie aromatyzacji a więc aktu mającego cel na roznoszeniu pewnej woni zapachów. Najczęściej są to bardzo delikatne zapachy, które uspokajają i uspokajają nasz umysł. Dzięki temu można czuć się przyjemnie a to sprzyja zakupom.

Są miejsca w których zapach nie powinien być rozprowadzany, ponieważ działa to na niekorzyść zakupów. Często są to sklepy z ubraniami lub z jedzeniem. Nikt nie przepada za zapachem chińskich rzeczy lub za zapachem ryby. Do tego właśnie celu używa się pewien zabieg, który nazywa się neutralizacja zapachów Polega on na niczym innym jak na pozbyciu się drażliwych woni.

Zabudowanie do którego przyjmuje się klientów, powinno być w każdym calu dopracowane. Nie możemy pozwolić sobie na złą woń, ponieważ byłby to marketingowy cios poniżej pasa. Węch jest ogromnie silnym zmysłem. Dlatego właśnie używa się aromamarketing czyli zabieg polegający na użyciu przyjemnych zapachów w pomieszczeniu.

Gdy wchodzisz do zatłoczonego sklepu, w którym panuje ponura kolorystyka i ponury klimat, nie ma tam wcale muzyki, to natychmiastowo tracisz zapał do zakupów. Co innego, gdy znajdujesz się w sklepie który wspaniale pachnie. To właśnie jest aromamarketing dzięki zapachom można zmusić klientów do zostania w sklepie jak najdłużej, a co za tym idzie?

Aromamarketing jest wielką bronią w walce z niezdecydowanymi kupującymi. Osoby, które wchodzą do marketu gdzie wydziela się ładny zapach, podświadomie chcą w nim zostać. Jak wiadomo, marketingowcy wykorzystują zapachowy zmysł do tego, aby przekazać atmosferę. Ładna kolorysty, spokojna muzyka, więc dlaczego nie spróbować z ekstraktami?

Do dostosowania zapachów w miejscach, które przeznaczone są jako przestrzeń do sprzedaży, stosuje się zabiegi, które wskazuje marketing zapachowy Jest to jeden dział promocji, który świetnie zna zapachy i ich działanie na klientów. Naukowcy udowodnili, że są zapachy które nas rażą, ale także uspokajają i mobilizują do kupowania.