Aromamarketing, neutralizacja zapachów

przez | 27 kwietnia 2012

Aromamarketing jest dużą bronią w walce z niezdecydowanymi klientami. Osoby, które wchodzą do pomieszczenia gdzie wydziela się ładny zapach, koniecznie chcą w nim zostać. Jak wiadomo, marketingowcy wykorzystują niejeden zmysł do tego, aby przekazać atmosferę. Ładna kolorysty, spokojna muzyka, więc dlaczego nie spróbować z wonią?

Jak wchodzisz do zatłoczonego marketu, w którym panuje niemiła kolorystyka i ponury klimat, nie ma tam wcale muzyki, to nagle tracisz zapał do kupowania. Co innego, gdy jesteś się w sklepie który ekstra pachnie. To właśnie jest aromamarketing dzięki woni można zmusić klientów do zostania w sklepie jak najdłużej, a co za tym idzie?

Są miejsca w których zapach nie powinien być odczuwalny, ponieważ działa to na niekorzyść zakupów. Często są to sklepy z ubraniami lub z żywnością. Nikt nie przepada za zapachem chińskich ubrań lub za zapachem ryby. Do tego właśnie celu używa się pewien zabieg, który nazywa się neutralizacja zapachów Polega on na niczym innym jak na usunięciu drażliwych woni.

Miejsca z perfumami to wspaniałe miejsce na wykorzystanie aromatyzacji a więc zabiegu polegającego na rozpylaniu pewnej woni zapachów. Najczęściej są to bardzo delikatne zapachy, które uspokajają i uspokajają nasz umysł. Dzięki temu można czuć się przyjemnie a to sprzyja zakupom.

Zabudowanie do którego przyjmuje się klientów, powinno być w całości dopracowane. Nie możemy pozwolić sobie na zły zapach, ponieważ byłby to marketingowy cios poniżej pasa. Zapach jest ogromnie silnym zmysłem. Dlatego właśnie stosuje się aromamarketing czyli zabieg polegający na dostosowaniu przyjemnych zapachów w budynku.

Do ustalenia zapachów w miejscach, które przeznaczone są jako przestrzeń sprzedażowa, stosuje się zabiegi, które wyznacza marketing zapachowy Jest to jeden dział promocji, który świetnie zna zapachy i ich oddziaływanie na ludzi. Uczeni udowodnili, że są zapachy które nas denerwują, ale także uspokajają i mobilizują do nabywania.