Zdjęcia produktów do sklepów internetowych i aukcji

By | 10 lipca 2012

Wiele firm decyduje się wykonywać zdjęcia produktów we własnej firmie. Kupują prosty zestaw lamp fotograficznych na allegro, delegują jednego ze swoich etatowych pracowników i najczęściej są zniesmaczeni efektami takichnieprzygotowanych sesji. Zdjęcia packshot wymagają nie tylko profesjonalnego zaplecza foto, ale również znacznych umiejętności foto. Nie wystarczy obejrzenie amatorskich przewodników dostępnych w internecie. Zdjęcia produktów to niewyobrażalnie wąska działka foto.

Następnym problemem, który pojawia się przy wyprodukowaniu zdjęć produktów jest retusz zrobionych zdjęć. Pliki RAW powinno się poddać modyfikacji luminacji i korekcie kolorów. Zazwyczaj potrzebne jest również oczyszczenie zdjęć packshot z zanieczyszczeń, plam na matrycy aparatu cyfrowego czy także eliminacja niechcianych rozjaśnień w przypadku zdjęć przedmiotów świecących czy mieniących się.

Zdjęcia produktów najczęściej robione są na jednolitych, białych lub popielatych płytach plexiglas, z zastosowaniem drogich, kompaktowych lamp wyładowczych. Zazwyczaj do wykonania takiego niby prostego zdjęcia należy wykorzystywać aż trzech czy nawet pięciu lamp błyskowych wraz z drogimi modyfikatorami. Jak zatem widzimy zdjęcia produktowe domagają się sporych nakładów wydanych na oświetlenie i profesjonalnego zaplecza sprzętowego.

Zdjęcia przedmiotów, potocznie zwane też packshot są niezastąpionym elementem podstawowym, znajdującym się w dobrze prosperującym sklepie internetowych czy także aukcji internetowej. Dają one przyszłemu konsumentowi, nabywcy przyjrzeć się i ocenić sprzedawany produkt bez realnego kontaktu z nim.